Kontzertuak

Dot Conductor aurkezpen-kontzertua
Museo Guggenheim Entzungela. 18:30 h.
Guggenheim Bilbao Museoarekin elkarlanean antolatutako kontzertu hau SIMMO (Simulation of the Music Movement) aplikazioa erabilita egindako lehena da; bertan, zuzendaritza simulatu batek ordezkatzen du orkestrazuzendaria, eta musikariek beren telefono mugikorren bitartez jarraituko dituzte argibideak. Josan Aramayo aplikazioaren sortzaileak egingo du aurrez aurkezpena.
Lekua: Museoko Entzungela
Ordua: 18:30
Sarrerak: 2 € Lagunak, 4 € publiko orokorra
DATAK
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
En el marco del programa TopARTE del Museo Guggenheim Bilbao.
Celebración del primer concierto realizado a través de la aplicación SIMMO (SImulation of the Music Movement). Una aplicación con utilidades tanto en el campo educativo como interpretativo y que da lugar a un lenguaje artístico propio, único y novedoso, que implica un desarrollo teórico y tecnológico.
El creador de SIMMO es el ondarrés Josan Aramayo, formado en dirección de orquesta en Musikene y que ha desarrollado el sistema dentro del programa EKINTZAILE de la Sociedad Pública BEAZ de la Diputación Foral de Bizkaia. Ha sido subvencionado en 2015 y 2016 por la BFA y la SPRI.
¿Qué es SIMMO?
En palabras de Josan Aramayo:
“Para crear la idea de SIMMO he necesitado una investigación sobre el movimiento musical. Investigación que acaba de publicarse en la revista acim de Málaga (http://acimalaga.com/archivos/191) bajo el nombre de Música y Matemáticas. Defino el pulso musical con un modelo de movimiento y algoritmos matemáticos de tiempo.
El resultado es un estilo, tendencia o actitud artística en torno a la interpretación simulada. Al igual que las fotografías de Spencer Tunick que utiliza el cuerpo desnudo como medio para desarrollar su expresión artística, utilizo la interpretación simulada para desarrollar mi propio lenguaje, acercando el concierto a las artes plásticas. La interpretación simulada o SIMMO se presenta como una búsqueda de nuevas posibilidades para la expresión, nuevas maneras de crear e interpretar. Mi intención es desarrollar este lenguaje a través de las orquestas del mundo y explotar sus posibilidades.
SIMMO cambia el concepto de espacio. La transmisión de la interpretación musical se produce mediante la interpretación simulada, mediante guías de interpretación musical que previamente son diseñadas. La dirección se diseña, al igual que la composición, por primera vez se escribe, se graba, se comparte, se accede, se reproduce”.
En estos enlaces se amplía la información sobre el funcionamiento de SIMMO – Dot Conductor:
https://www.youtube.com/watch?v=gnTMW59Ejz0
https://www.youtube.com/watch?v=RgySxMPI-pw&t=35s
Erlazionatutako ekitaldiak

Kontzertuak familia giroan: Cosas de 4
Lekua: Euskalduna Jauregia
Gaur egungo perkusio munduko instrumentuak, sortu berri diren elementuak, begiraden komikotasuna eta inprobisazio eta harridura efektu handia dira ikuskizun honen oinarria. Lau elementu horiek definitzen dute asmamena berrelikatu eta eboluzionatzea eta sorkuntzaren bideak esnatzen jarraitzea bilatzen duen ikuskizuna.
Testurik gabe.
6 urtetik aurrera.
PREZIOAK:
Orokorra 9 €
BOSaren abonatuak* 8 €
* Txarteldegian bakarrik eros daiteke abonatuentzako deskontuarekin.

CAIN, OVERO IL PRIMO OMICIDIO
Lekua: Teatro Arriaga Antzokia
Cain, overo Il primo omicidio (Venezia, 1707) – A. Scarlatti.
Konpositorea: Alessandro Scarlatti.
Libretoa: Pietro Ottoboni.
Musika-zuzendaritza: Carlos Mena.
Eszena-zuzendaritza: Tatjana Gürbaça.
Ahotsak
Adán: Josu Cabrero.
Eva: Sonia de Munck.
Jainkoa: Carlos Mena.
Kain: Christian Gil-Borrelli.
Abel: Lucía Caihuela.
Luzifer: Ferran Albrich.
Antzezleak
Jainkoa: Ane Guisasola.
Luzifer: Gaizka Chamizo.
Orkestra: Bilbao Orkestra Sinfonikoa (BOS).
Argiztapena: Stefan Bolliger.
Jantzi-diseinatzailea: Silke Willrett.
Produkzioa: Teatro Arriaga.

BOSLARIS IX – Programaren amaierako kontzertua
Lekua: JUAN CRISÓSTOMO DE ARRIAGA KONTS.
Musikari amateurrei zuzenduta dagoen eta ganbera-musikaren arloan hasi, praktikatu eta hobetzera bideratuta dagoen prestakuntza programa aitzindari honekin, BOSek musikaren praktika sustatu nahi du musika profesionaletik aparteko gizarteko esparruetan; era berean, loturak sortu nahi ditu BOSeko irakasleen eta zaleen artean, eszenatokiaren eta publikoaren arteko bereizketa apurtuz.

Helmchen eta Brahmsen lehenengoa
Lekua: Euskalduna Jauregia
R. Schumann: Ouverture, Scherzo und Finale
S. Moussa: Elysium
J. Brahms: Concierto para piano nº 1 en Re menor, op. 15
Martin Helmchen, pianoa
Erik Nielsen, zuzendaria
Aurreko denboraldian, Martin Helmchenek zur eta lur utzi gintuen Brahmsen bigarrenaren bertsioarekin (jo ezazue BOSen Youtubeko kanalera, hori egiaztatzeko), hortaz, ikusmin handia dugu Hanburgoko konpositorearen bi kontzertu monumentaletan bigarrena entzuteko. Samy Moussaren musikak ere oroitzapen onak utzi zizkigun, eta beragana itzuliko gara Vienako Filarmonikak Bartzelonako Familia Santuan estreinatu zuen Elysium lanarekin.