Concerts

Johannes-Passion
Johann Sebastian Bach
Johannes-Passion BWV 245
CAST
Evangelista: Joshua Ellicott
Soprano: Berit Norbakken Solset
Alto: Carlos Mena
Tenor arias: Robert Murray
Pilatos/bajo arias: Jonathan McGovern
Jesús: James Newby
Director Musical: Erik Nielsen
Director de escena: Calixto Bieito
Dramaturgy: Bettina Auer
Escenografía: Aída Leonor Guardia
Diseñador de vestuario: Ingo Krügler
Iluminador: Michael Bauer
Ayudantes de dirección de escena: Lucía Astigarraga y Barbora Horáková Joly
Ayudante de iluminación: Verena Mayr
Asistente figurinista: Paula Klein
BOS- Orquesta Sinfónica de Bilbao
Coro: Coro de Ópera de Bilbao
Maestra repetidora: Husan Park
New coproduction between the Arriaga Theatre and the Théâtre du Châtelet (Paris)
Arriaga Theatre Premiere
DATES
Venta de abonos, a partír del 8 de julio.
Venta de entradas, a partir del 15 de septiembre.
Meet here all the advantages of being BOS subscriber
“I have been stripped of my faith and so I cannot be blessed, since a blessed man will never fear his life becoming a meaningless drift towards certain death. I have not inherited a god or a firm point on earth from which I can call to god; I have also not inherited the concealed rage of the sceptic, the shrewdness of the rationalist, or the ardent candour of the atheist. For that reason, I do not dare to cast the first stone at those who believe in things that I doubt, or at anyone who idolises doubt as if it were not shrouded in shadows. I will cast this stone at myself since there is one thing I firmly believe: human need for consolation is insatiable”.
Stig Dagerman
Bach’s music is a path to consolation, liberation and the search for the other. Johannes-Passion is a violent reflection on the life path to redemption. When does modern man enter into dialogue with this masterpiece? How do we tackle pain, death itself with a hero’s dignity, with the strength of our parents? Johannes-Passion is a masterpiece in the history of music and art. A work charged with humanity and beauty. Bach is our beautiful sharp mirror. Perhaps Bach met God.
Calendar of Events
Related events

Conciertos en Bizkaia BERMEO
Place:
J. Guridi: El caserío, preludio del acto II
J. Guridi: “Buenos días”, dúo de El caserío
J. Guridi: La Meiga, preludio de acto II
J. Guridi: “Yo te vi pasar”, de La Meiga
J. Guridi: “Goizeko eguzki argiak”, de Mirentxu
J.M. Usandizaga: Mendi-Mendiyan, suite
P. Sorozabal: Maite, eguzki eder
Lorea López, soprano
Aitor Garitano, tenor
Mikel Fernández, director

Conciertos en Bizkaia LEKEITIO
Place:
J. Guridi: El caserío, preludio del acto II
J. Guridi: “Buenos días”, dúo de El caserío
J. Guridi: La Meiga, intermedio
J. Guridi: “Yo te vi pasar”, de La Meiga
J. Guridi: “Goizeko eguzki argiak”, de Mirentxu
J.M. Usandizaga: Mendi-Mendiyan, suite
P. Sorozabal: Maite, eguzki eder
Lorea López, soprano
Aitor Garitano, tenor
Mikel Fernández, director

Su Majestad el piano
Place:
Si hubiera una lista de hits en la música de los últimos 200 años, el concierto de Tchaikovsky, con su romanticismo arrollador y la fuerza de sus melodías, figuraría sin duda en los primeros puestos. Una obra a la medida del virtuosismo de Martín García. El carácter grandioso de este programa de apertura se completa con la brillante sinfonía “Órgano” de Saint Saëns y Oceans, de la islandesa Sigfúsdóttir, inspirada en la inmensidad de los mares.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, piano
Elena Schwarz, directora