Concerts

l segreto di Susana and La voix humaine (Susana’s Secret and The Human Voice)-2010-2011
Susana’s Secret:
Music: Ermanno Wolf-Ferrari (1876-1948)
Libretto: Enrico Golisciani
Cast: Isabel Rey and Javier Franco
:
The Human Voice:
Music: Francis Poulenc (1899-1963)
Libretto: Jean Cocteau
Cast: Elisabete Matos
:
Musical direction: Lorenzo Ramos
Stage direction: José Luis Castro
Orchestra: Bilbao Symphony Orchestra
Production: Arriaga Theatre; Cervantes Theatre, Malaga; Gran Teatro, Cordoba and Villamarta Theatre, Jerez
Executive production: Klopera
DATES
Meet here all the advantages of being BOS subscriber
The Arriaga Theatre is presenting an innovative production made up of two short operatic playlets with music from the twentieth century. First, ‘Susana’s Secret’ which recounts the adventures of the highly jealous Count Gil (Javier Franco) who is suspicious about the faithfulness of his young wife (Isabel Rey). Does he have grounds for these suspicions? What does the parcel that she discreetly hands to the maid contain? What is Susana’s secret? With a libretto by Enrico Golisciano, in 1909, Ermanno Wolf-Ferrari created his ‘intermezzo’, an example of the composer’s eclectic style, which was not very well known by the audience despite having all of the characteristics required to obtain applause.
‘The Human Voice’ (1959) has a very different tone, and is the final lyrical work written by Francis Poulenc, based on a play by Jean Cocteau. We witness the telephone conversation between a woman (Elisabete Matos) and the lover that has decided to leave her. The play is an example of total integration between stage music and text. Every gesture, every word, every orchestra response, makes up a monologue that explores the character’s soul.
The production features the stage direction of José Luis Castro and the musical direction of Lorenzo Ramos and the special collaboration of the Bilbao Symphony Orchestra.

Calendar of Events
Related events

Conciertos en familia: Cosas de 4
Place: Euskalduna Palace
Instrumentos del mundo de la percusión contemporánea, elementos de nueva creación, comicidad en las miradas y mucha improvisación y efecto sorpresa son la base de este espectáculo. Cuatro van a ser los elementos que definan este show que busca que el ingenio se retroalimente y evolucione, y que el camino de la creación continúe despertando.
Sin texto.
A partir de 6 años.
PRECIOS:
General 9 €
Abonados/as BOS* 8 €
* La compra con descuento para personas abonadas solo puede hacerse en taquilla.

CAIN, OVERO IL PRIMO OMICIDIO
Place: Teatro Arriaga Antzokia
Cain, overo Il primo omicidio (Venezia, 1707) – A. Scarlatti.
Compositor: Alessandro Scarlatti.
Libreto: Pietro Ottoboni.
Dirección musical: Carlos Mena.
Dirección escénica: Tatjana Gürbaça.
Voces.
Adán: Josu Cabrero.
Eva: Sonia de Munck.
Dios: Carlos Mena.
Caín: Christian Gil-Borrelli.
Abel: Lucía Caihuela.
Lucifer: Ferran Albrich.
Intérpretes.
Dios: Ane Guisasola.
Lucifer: Gaizka Chamizo.
Orquesta: Bilbao Orkestra Sinfonikoa (BOS).
Iluminación: Stefan Bolliger.
Diseño de vestuario: Silke Willrett.
Producción: Teatro Arriaga.

BOSLARIS IX – Concierto de clausura del programa
Place: CONS. JUAN CRISÓSTOMO DE ARRIAGA
Con este programa formativo pionero de iniciación, práctica y mejora en música de cámara para músicos amateurs, la BOS busca estimular la práctica de la música en ámbitos de la sociedad diferentes al de la música profesional, así como establecer conexiones entre los profesores/as de la BOS y los/las aficionados/as, rompiendo la separación entre escenario y público.

Helmchen y el primero de Brahms
Place: Euskalduna Palace
R. Schumann: Ouverture, Scherzo und Finale
S. Moussa: Elysium
J. Brahms: Concierto para piano nº 1 en Re menor, op. 15
Martin Helmchen, piano
Erik Nielsen, director
Martin Helmchen asombró con su versión del segundo de Brahms la pasada temporada (vayan al canal de Youtube de la BOS a comprobarlo), y le esperamos con expectación para escuchar el otro de los dos monumentales conciertos del compositor de Hamburgo. La música de Samy Moussa también nos dejó un gran recuerdo, y volvemos a ella con Elysium, estrenada por la Filarmónica de Viena en la Sagrada Familia de Barcelona.