Conciertos

SEMIRAMIDE


Palacio Euskalduna .   19:30 h.

Fitxa:
Semiramide Silvia Dalla Benetta
Arsace Daniela Barcellona
Assur Simón Orfila
Idreno José Luis Sola
Oroe Richard Wiegold
Azema Itziar de Unda
Mitrane Josep Fadó
Nino-mamua David Sánchez

Bilbao Orkestra Sinfonikoa
Coro de Ópera de Bilbao

Musika-zuzendaria Alessandro Vitiello
Eszena-zuzendaria Luca Ronconi* (†)
Birjarpenaren eszena-zuzendaria Marina Bianchi
Eszenografia Tiziano Santi
Argiztapena A.J. Weissbard*
Jantziak Emanuel Ungaro*
Koruaren zuzendaria Boris Dujin
Produkzioa Teatro di San Carlo di Napoli

*ABAO-OLBEn debutatuko du

FECHAS

  • 16 de febrero de 2019       Palacio Euskalduna       19:30 h.
  • 19 de febrero de 2019       Palacio Euskalduna       19:30 h.
  • 22 de febrero de 2019       Palacio Euskalduna       19:30 h.
  • 25 de febrero de 2019       Palacio Euskalduna       19:30 h.

Conoce aquí todas las ventajas de ser abonado de la BOS

SEMIRAMIDE

Lekua: Babilonia hiri mesopotamiarra, K.a. 800. urte aldera.

I. EKITALDIA

Baalen tenplu handia jainko horren omenezko ospakizuna egiteko atonduta dago, eta parean apaizak eta ministroak daude. Oroe apaiz nagusia bere onera itzuli da, trantzean zegoela jainkoaren iragarpen mehatxagarri bat jaso ostean. Tenpluko ateak ireki, eta nobleak, satrapak, aztiak eta herritarrak sartu dira, intsentsua eta eskaintzak eskuetan. Haien artean, Idreno dago, Indiako printzea; Baali eskatzen ari zaio bere maitasun-desirak bete ditzan. Assur printzea, Semiramide erreginaren maitale ohia, erreginak egun horretan bera aukera dezan tronuan ondorengo erregutzen ari zaio jainkoari. Oroek eta Idrenok, Assurren eskaera entzunda, mespretxua eta beldurra agertuko dituzte.

 

Semiramide dator, Azema alaba eta errege-guardiako buruzagi Mitranerekin, printzesaz, andrez eta emakume esklaboz osaturiko gorteaz batera, denak ere jainkoarentzako opariekin. Harrera beroa egin badiete ere, erregina kezkatuta dago. Assurrek galdegingo dio zin egiteko senar zuen Nino erregearen ondorengoa hautatuko duela egun horretan. Semiramidek ezinegona sumatuko du une batez, eta tximista batek eta trumoi batek haren sentipena areagotuko dute, aldareko su sakratua itzali egingo baita. Tenpluan dauden guztiek, izututa, seinale txartzat joko dute. Oroek dio oraindik badaudela ordaintzeko kulpa izugarriak, eta mendeku hartzeko ordua heltzear dagoela. Assurrek eskaera bera egingo dio berriz erreginari, eta Oroek adieraziko du tronuan esertzeko ondorengoa izendatuko dela Menfiseko orakulu sakratua iritsi bezain laster, haren iragarpenaren zain daude eta. Semiramidek bere jauregira deituko ditu printzeak, aginduko du orakulua heldu bezain laster mezularia bidal diezaioten, eta tenplutik alde egingo du. Oroek dio oso kezkatuta dagoela erreginaren patuarengatik.

 

Arsace dator, Babiloniako armadako jenerala. Azemarekin ezkondu nahian itzuli da hirira; barbaroengandik askatu ahal izan zuen egunean maitemindu zen neskatilarekin. Arsacek jainkoarentzako opari bat darama kutxa batean: Nino erregearen hainbat oroitzapen, haren koroa eta ezpata, kasu, bai eta hil aurretik idatzi zuen gutun bat ere. Oroek oso hunkituta hartuko ditu, esanez norbaitek erregea traizionatu eta pozoitu egin zuela, oraindik sekretua bada ere. Assur agertu bezain pronto, apaiz nagusiak alde egingo du, aurrena Arsaceri adierazita, printzeak entzun barik, hura munstroa dela. Assurrek ere Azemarekin ezkondu nahi du, eta ezkongai biek, batak bestearen asmoaren berri izanda, elkar mehatxatuko dute. Assurrek Arsace gutxiesten du, eszitiarra delakoan.

 

Jauregi barruan, Azema pozik dago, Arsace etorri delako. Idrenok, era berean, berarekin ezkontzeko eskatuko dio neskatilari, eta adieraziko dio itxaropentsu dagoela, Azemak aitortu baitu ez duela Assurrekin ezkondu nahi.

 

Lorategi esekien azpian, neskatila-talde bat erregina alaitzen saiatzen ari da. Arsace iritsitakoan, pozarren jarriko da, harekin maiteminduta baitago. Mitrane dator, Menfiseko orakuluarekin batera, zeina badirudien erreginaren nahiekin bat datorrela, honela baitio: erreginak nahigabe oro ahaztu, bakea topatu eta, Arsace itzulitakoan, ezkondu egingo da. Semiramidek jenerala une horretan agertzea espero duenez, Mitrane agurtuko du. Arsacek zer-nolako maitasun bizia sentitzen duen jakinaraziko dio erreginari, baina leiala izango zaiolako adierazpenek eragindako nahastea tarteko, Seramidek usteko du militarra zeharo maiteminduta dagoela berarekin, bera harekin bezainbeste. Oroek eta Assurrek topo egingo dute, eta lehenengoak Nino hil zen gaua gogoratuko dio bigarrenari. Assurrek tronuarengatik berarekin lehiatzen den edonor mehatxatuko du. Oroek, bakarrik dagoela, jainko bat Assurren kontrako mendekua prestatzen ari dela iragarriko du.

 

Tronua dagoen aretoan, Seramide eta bere segizio osoa sartu dira. Herritarrak ere bertan daude, non Nino erregearen mausoleoa ikusgai dagoen. Erreginak eskatuko die berak errege izendatzen duenari leial izateko, eta hautatua berarekin ezkonduko dela jakinaraziko du. Jarraian, Arsaceren izena esango du. Erreakzioak berehala datoz: Assur suminduta dago, Arsace eta Azema atsekabetuta daude, eta Oroe izututa. Idrenok, une horretan, Azemarekin ezkontzeko eskaera egingo du, eta erreginak onartu egingo dio. Orduan, trumoi bat lurpean lehertu, eta tximista bat ikusiko da. Bat-batean, Ninoren hilobia ireki eta bertatik erregearen mamua aterako da. Guztiak zeharo ikaratuta daude. Aditzera emango du Arsace erregea izango dela, baina baldintza misteriotsu bat ezarriko dio: erregea zenaren hilobira jaitsi, eta biktima bat eskaini beharko dio; aldi berean, Oroeri entzun, bere aitarekin pentsatu, eta Ninia semearen zerbitzura egon beharko du. Arsacek guztia beteko duela hitzemango du, baina ez daki nork izan behar duen biktima. Semiramide damua agertzen hasiko da, baina mamuak haren hitzaldia eten, eta hilobira itzuliko da. Denak daude izututa mirari ikaragarriarengatik.

 

 

 

II. EKITALDIA

Semiramide eta errege-guardiako buruzagi Mitrane Assurren suminaz hizketan ari dira, erreginaren aurrera agertuta zein gaizki tratatu duen aurpegiratu baitio.Erreginak eta Assurrek Nino pozoitu izana egotziko diote elkarri; izan ere, Assurrek gauzatu zuen erailketa, baina Semiramidek prestatu zuen kopa pozoitua. Erregina atsekabetuta dago, Ninia semea hilda dagoelako, zeinari atsegin handiz emango zion tronua.

 

Tenpluko santutegian, apaizak Baali erreguka ari zaizkio. Oroe dator, Arsacerekin batera, zeinari ohartaraziko dion aitorpen izugarri bat entzutear dagoela. Apaizei koroa, ezpata eta Ninoren gutuna eskatuko dizkie, eta koroa Arsaceren buruan jarriko du. Arsacek, baina, uko egingo dio izendapenari, Niniari leiala izango zaiola hitzeman duelako, eta haren zain dagoela dio. Oroek jakinaraziko dio bera, Arsace, dela Ninia, eta, horrenbestez, Nino aita eta Seramide ama dituela. Arsace zeharo txundituta dago. Oroek Ninoren gutuna emango dio, zeinetan erregina eta Assur bera pozoitu izanaz salatzen dituen. Arsacek, estutasunak jota, Oroe besarkatuko du, baina honek ezpata eman eta mendeku hartzeko galdegingo dio.

 

Mitrane Azema lasaitzen saiatzen ari da, Idrenoren aurrean. Neskatilak printzeari berarekin ezkonduko dela diotso, etsipenez; printzeak, aldiz, amodiozko hitz sutsuak esango dizkio. Bestetik, Semiramidek eskatuta, Arsacek, koroa buruan duela, Ninoren erailketa aipatuko du, eta haren gutuna emango dio erreginari. Irakurri ostean, izututa, hil dezan eskatuko dio semeari, baina honek uko egin, eta ama besarkatuko du. Gero, Assurri mendeku hartzera abiatuko da, eta aditzera emango du erreginarentzat barkamena eskatuko duela.

 

Satrapek jakinaraziko diote Assurri bere azpijokoak huts egin duela, apaiz nagusiak bere aurka jarri dituelako herritarrak eta armada. Assurrek erabaki du bakarrik joatea Ninoren hilobira, Arsace akabatzeko, baina ikuskari ikaragarri batek izuak bertan jota utziko du. Konortea eta adorea berreskuratuta, hilobira abiatuko da.

 

Apaizak, armaz hornituta batzuk, Ninoren hilobian sartu eta bertan ezkutatu dira. Oroe eta Arsace datoz. Assur itzalen artean dago. Azkenik, Semiramide heldu da, eta senarra zenari barkamena eskatzen ari zaio. Oroek diotso Arsaceri, Ninia izenez deituz, Assur hil behar duela; Assur erabat txundituta dago. Arsace hura zauritzen saiatuko da, baina Semiramide tartean sartu, eta berak jasoko du ezpataren kolpea. Assur atxilotu egingo dute; Arsace, berriz, ama hil duelako ikaratuta, bere buruaz beste egiten saiatuko da. Oroek eragotzi egingo dio, eta bertaratuek eskatuko diote oinazeari aurre egiteko eta Mesopotamiako erregea izateko.

Info covid

Agenda de eventos

Lu
Ma
Mi
Ju
Vi
Sa
Do

Eventos relacionados

Temporada 2021-2022
25
Jun
2022
>AY, BABILONIO QUE MAREA

AY, BABILONIO QUE MAREA

Lugar: Teatro Arriaga

En 1917 aparece una nueva voz en el Diccionario de la lengua Española: sicalipsis. Si ustedes buscan el origen de la palabra, la RAE les dirá que es una creación arbitraria, aunque algunos académicos basan su etimología en el idioma griego. (Les animamos a que realicen una sencilla búsqueda en internet para saber qué conceptos une la palabra en cuestión). Partiendo de esa referencia, llegamos al género sicalíptico, que se puso de moda en los escenarios más populares de Madrid a principios del siglo XX. Imaginemos cómo serían aquellas tardes de teatro por horas, el chotis, la Gran vía, los incipientes círculos anarquistas conviviendo la monarquía; la actividad huelguística y el movimiento obrero mientras se estrenaba La corte de Faraón, con el general Putifar y el casto José. Seguro que eran noches de tabernas, cafés, serenos, y farolas encendidas.

Esta noche queremos recordar aquellas noches de picardía castiza y espontánea. La música y su eterno poder evocador nos llevarán por los salones de baile a media luz y por las salas abarrotadas de un público dispuesto a reír y entregarse al irreverente disfrute de corte vodevilesco. Y sobre todo, el Teatro Arriaga quiere cerrar la temporada brindando una noche de diversión, que contagie desde el escenario la alegría al patio de butacas. Para ello, el repertorio escogido incluye composiciones inolvidables de grandes Zarzuelas. Así, el público que acuda al Teatro Arriaga reconocerá algunos de los números más socarrones y gamberros de Zarzuelas que permanecen en la memoria colectiva como Los sobrinos del Capitán Grant, El dúo de la africana, La Gran Vía, Luisa Fernanda o La corte de Faraón, junto a otras joyas de lo que se denominó como género sicalíptico.

Dirección musical: Iker Sánchez Silva
Solistas: Vanessa Goikoetxea, Andeka Gorrotxategi, Itziar de Unda, Andrea Jiménez, Christopher Robertson.
Coro: Sociedad Coral de Bilbao
Orquesta: Bilbao Orkestra Sinfonikoa (BOS)
Producción: Teatro Arriaga

Más información

Ver más
Temporada 2021-2022
30
Jun
2022
>GERNIKA 85

GERNIKA 85

Lugar: Palacio Euskalduna

‘Gernika 85.’ es el proyecto más personal y de mayor envergadura del compositor contemporáneo Aitor Etxebarria.

Esta obra sinfónica que combina estéticas minimalistas y paisajes excéntricos se estrenará el 30 de junio en el Palacio Euskalduna. Será interpretada por la Orquesta Sinfónica de Bilbao y la coral Gaudeamus de Gernika junto a la percusionista solista internacional Evelyn Glennie, ganadora de dos premios Grammy, y el propio Etxebarria al piano e instrumentos electrónicos.

Además, se proyectarán algunos de los últimos testimonios grabados para el museo de la paz de Gernika. La música del guerniqués junto con palabras expuestas por personas que vivieron aquel trágico día en primera persona como homenaje a Gernika en el 85 aniversario de su bombardeo.

Duración: 1 hora aprox (sin descanso)

20% descuento abonados de la BOS (solo aplicables en taquilla de Euskalduna).

Más información

Ver más
Temporada 2022-2023
06 - 07
Oct
2022
>Sonidos de Ucrania

Sonidos de Ucrania

Lugar: Palacio Euskalduna


Abono temático:
Música y consuelo

A. Isasi: Die Sünde, op. 19
R. Glière: Concierto para arpa
R. Glière: Sinfonía nº 2 en do menor, op. 25

Marie-Pierre Langlamet, arpa
Erik Nielsen, director

El Consuelo de la música frente a la sinrazón de la guerra. Reinhold Gliére es el compositor más importante que ha dado la ciudad de Kiev. Ucraniano, de ascendencia germano-polaca y enterrado en Moscú, su vida es un ejemplo de cómo la música no entiende de fronteras. Escribió uno de los conciertos preferidos por las arpistas, que sonará en las manos de la solista de la Filarmónica de Berlín. Además, un nuevo poema sinfónico de nuestro admirado Andrés Isasi: El pecado.

Ver más
Temporada 2022-2023
13 - 14
Oct
2022
>América en siete cuerdas

América en siete cuerdas

Lugar: Palacio Euskalduna


Abono:
Iniciación

R. Sierra: Fandangos
Y. Costa/Elodie Boundy: Concerto de fronteira
I. Albeniz / R.Fruhbeck: Suite española, selección
E. Castellanos: Santa Cruz de Pacairigua

Yamandú Costa, guitarra
Carlos Miguel Prieto, director

Un programa que es un puente musical sobre el océano Atlántico, con instrumentos como el violao brasileño de siete cuerdas, heredero de la guitarra española y del que Yamandú Costa, el guitarrista más admirado de Brasil, es un virtuoso consumado. Melodías y ritmos que evocan danzas antiguas (el fandango en versión del puertorriqueño Roberto Sierra), diversidad de paisajes (la orquestación de “nuestro” Frühbeck de la suite de Albéniz), y aromas caraqueños por el venezolano Evencio Castellanos.

Ver más