Kontzertuak

BOSLARIS VIII – Programaren amaierako kontzertua
JUAN CRISÓSTOMO DE ARRIAGAMUSIKA KONTSERBATORIOA. 18:30 h.
Mariena Sata
Santiago Ercoreca, Agustín Churruca Otero, Argiñe Albizu Agirre
Dimitri Shostakovich :
Prelude
Gavotte
Elegie
Valse
Marion Desjacques
Carina Wintersteller, Angela Vidal Erecacho, Lourdes Suárez Fernández, Ane Garcia Ruiz, Ander Marin Urrutxurtu, Nina Bahmann
Jacques Offenbach :
Barcarolle (Les Contes d’Hoffmann)
Paul Reade :
Prélude (The Victorian Kitchen Garden Suite)
Astor Piazzolla :
María de Buenos Aires
Robert & Richard Sherman :
Quiero Ser Como Tú (El Libro de la Selva)
Ara Cividian
Amaia Zuza Viamonte, Roxana Maria Petcana, Maider Camarero Susperregui, Óscar López Soler
Arcangelo Corelli :
Sonata en Re Maggiore
Antonin Dvorak :
Bagatelas Op.47 (V. Poco Allegro)
David García
Estíbaliz González Díez, Ainoa Ortiz de Zárate Agüero, Uxue Medrano López
Gustav Mahler :
Cuarteto para piano en La menor
Zofia Kwarciany
Elena Garcia Ureta, Marta Calvo Uyarra
Heleen Verleur :
Memories
Dragón Chino
Romuald Twardowski :
Youth Trio nº1
I. Andante Sostenuto
II. Allegro Risoluto
Claudia Bak
Imanol Aguirre Garma, Francisco Javier Coco López
Arcangelo Corelli :
Trio Sonata n.3 op.4
I. Preludio
II. Corrente
Miguel Arbelaiz
Gorka Aldana Flores, Naiara Aspillaga Sánchez, Jose A. Larrauri Cantero, Unai Martin Astorkia, Elena González Benito
Giulio Caccini (Arr. N. Franco) :
Ave Maria
Astor Piazzolla – Scott Hartman :
Milonga del Ángel
Chuck Rio :
Tequila
Nicola Piovani :
La Vida Es Bella
Benito Lertxundi :
Nere Herriko Neskatxa Maite
Astor Piazzolla :
Oblivion
Erlazionatutako ekitaldiak

Nobu eta Sinfonia fantastikoa
Lekua: Euskalduna Bilbao
Berliozen Sinfonia fantastikoak obsesiboki garatzen duen ideia artista erromantikoaren arketipoa da. Bernsteinek lan hau historiako musika psikodelikoaren lehen adibidetzat definitu zuen eta guk horrekin itxiko dugu Mitoen gure zikloa. Programaren beste erakargarritasun nagusia Nobu piano-jotzaile japoniarraren itzulera izango da, bere lehen bisita ahaztezinaren ondoren. Oraingoan Ravelen Kontzertua Solen obra dakarkigu, konpositorearen 150. urteurrenean.
Tatsuya Shimono, zuzendaria
Nobuyuki Tsujii, pianoa
I
MAURICE RAVEL (1875 – 1937)
Pavane pour une infante défunte
Kontzertua piano eta orkestrarako Sol Maiorrean
I. Allegramente
II. Adagio assai
III. Presto
Nobuyuki Tsujii, pianoa
II
HECTOR BERLIOZ (1803 – 1869)
Sinfonia fantastikoa Op. 14
I. Ametsak eta pasioak (Largo.Allegro agitato e appassionato assai)
II. Dantza (Allegro non troppo)
III. Landa giroko eszena (Adagio)
IV. Oinazerantz (Allegretto non troppo)
Iraup. 105’ (g.g.b.)

Mari-Eli
Lekua: Teatro Arriaga
Jesús Guridiren Mari-Eli zarzuela 1936ko apirilean estreinatu zen Madrilen, eta, Gerra Zibilaren ondoren, 1941ean, taularatu zen Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen denboraldi lirikoaren barruan. Lanak Guridi desberdin bat erakusten digu, lanaren izaerari dagokionez, baina oso ezaguna haren idazkera musikalaren kalitateagatik. Jesús Mª Arozamenak honela deskribatzen du Mari-Eli: «Itsas kutsuko euskarazko zarzuela, melodia gogoraerrazak eta pasarte komikoak dituena, garaiko gustuen araberakoa».
Arriaga Antzokiak ekoitzitako eta BBK Fundazioaren laguntzaz sustatutako Mari-Eli ikuskizunean, lan garrantzitsua egin da zarzuela horren musika berreskuratzeko, eta generoaren erreferentzia ugari dituen zarzuela horri gaur egungo begirada emateko. Calixto Bieitoren eszena-zuzendaritzarekin dimentsio erabat ezberdina hartuko du lanak. Guridiri hain lotua dagoen Bilboko Koral Elkartearen parte-hartzeak garbi erakusten digu koru-kantuaren transmisioak gaur egun duen indar handia eta Arriaga Antzokiak hori aldarrikatzearen eta bultzatzearen alde egindako apustua. Guridiren jatorrizko partituraren berreskurapena Bilboko Koral Elkarteak bultzatu du, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren lankidetza izan du.

Ganbera 9
Lekua: Euskalduna Bilbao
N. Rimsky-Kórsakov: Boskotea Si bemol Maiorrean
BOSen haize-boskotea pianoarekin
R. Mollá: Gudari
M. de Jorge Artells: Aintzinako Jakituria
BOSen ensemblea

OTELLO
Lekua: Euskalduna Bilbao
Maiatzean, denboraldiari amaiera emateko, Verdiren Otello izango da oholtzan, musika- eta antzerki-tentsioaren eztanda hutsa. Ezinbesteko obra da, konpositorearen azken-aurreko opera, hasierako lehen konpasetik bertatik bukaeraraino musika-indar liluragarri eta etengabeak zeharkatuta dagoena.
Istorio tragiko eta betiereko honetan, maitasuna, jeloskortasuna, arrazakeria, handinahia, manipulazioa eta engainua errepertorio verdiarraren azken-aurreko obran uztartzen dira, William Shakespeareren izen bereko draman oinarrituan, idazle ingeles unibertsalenari omenaldi aparta eginda.
Musika Francesco Ivan Ciampa zuzendari italiarraren esku egongo da, zeinak, Bilbao Orkestra Sinfonikoa zuzenduz, ahalik eta etekin handiena aterako dion partiturari, Bussetoko jenioaren bilakaeraren gailurra den horri.