Kontzertuak
Entre Sevilla y Triana-2011-2012
Zarzuela. Sainetea bi ekitalditan
Musika: Pablo Sorozábal
Libretoa: L. Fernández de Sevilla eta L. Tejedor
Sainetea bi ekitalditan
Musika zuzendaria: Manuel Coves
Zuzendari eszenikoa: Curro Carreres
Eszenografia: Ricardo Sánchez-Cuerda
Jantziak: Jesús Ruiz
Argiztapena: Eduardo Bravo
Koreografia: Antonio Perea
Antzezleak: Carmen Solís, María José Suárez, Andeka Gorrotxategui, Gurutze Beitia, José Julián Frontal, Angel Garó, Lander Iglesias, Maribel Salas, Zaloa L. de Munain, Aritza Rodríguez…
Korua: Coro Rossini
Orkestra: BOS – Orquesta Sinfónica de Bilbao
Koproduzioa: Teatro Arriaga, Maestranza de Sevilla, Teatros del Canal de Madrid y Calderón de Valladolid
DATAK
- 22 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
- 24 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
- 26 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
- 27 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
“Sevilla eta Triana artean” lana Pablo Sorozabal donostiarrak idatzi zuen. Obra sinfonikoko eta XX. Mendeko Espainiako musikaren genero lirikoaren konpositorerik onenetakoa da. Madrilen estreinatu zuten 1950. urtean, Price Zirkuan, eta kalitate handikoa bada ere, ordutik ez dute berriz antzeztu, beraz, muntaketa honen interesa nabarmen handitu da.
Argumentua oso moderno eta berritzailea da bere garairako, izan ere, emakumearen irudia nabarmentzen da, nagusi diren ohitura eta moraletik kanpo. L. Fernandez de Sevilla eta L. Tejedorren libretoan Reyes, Jose Mariak gorteiatu nahi duen ama ezkongaiaren amodioak kontatzen dira. Fernandorekin maiteminduta dago oraindik, semearen aita itsasgizona.
Arriaga Antzokiaren ekoizpen berria, Sevillako Maestranza, Madrilgo Canal eta Valladolideko Calderón antzokien koprodukzioarekin
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Mahlerren “Titan”
Lekua: Euskalduna Jauregia
Duela hilabete batzuk egin genien bisita itzuliko digu Espainiako Orkestra Nazionalak, zeinak orkestra gonbidatu gisa esku hartuko baitu Manuel de Fallaren musikarekin duen lotura historikoa definitzen duen programa batean. Kasu honetan, Manuel de Fallaren Gauak interpretatu dituzten piano-jotzaile handien artean Juan Floristán sartuko dute; gainera, Gustav Mahlerren sinfonismo titanikoa ere entzungai izango dugu, mendearen lehen hamarkadan gure zuzendari titularra izan zen Juanjo Menaren batutapean.
Juanjo Mena, zuzendaria
Juan Floristán, pianoa
Espainiako Orkestra Nazionala
I
MANUEL DE FALLA (1876 – 1946)
“La vida breve”, interludioa eta dantza
“Noches en los jardines de España” piano eta orkestrarako
I. Generalifen
II. Urruneko dantza
III. Kordobako mendilerroko lorategietan
Juan Floristán, pianoa
II
GUSTAV MAHLER (1860 – 1911)
1. sinfonia Re Maiorrean “Titan”
I. Langsam. Schleppend – Immer sehr gemächlich
II. Kräftig bewegt, doch nicht zu schnell
III. Feierlich und gemessen, ohne zu schleppen
IV. Stürmisch bewegt
Iraup. 115’ (g.g.b.)
TRISTAN UND ISOLDE
Lekua: Euskalduna Jauregia. Bilbo
Hiru ekitaldiko musika-drama honek, konpositoreak berak Gottfried von Strassburgen erromantzean oinarrituta sortutako libretoa duenak, erromantze hori aldi berean “Tristan”-en Erdi Aroko elezaharrean oinarrituta egonik, mundu honetatik haragoko maitasun-istorio bat kontatzen du, mendekurik ankerrena, sentsualitaterik liluragarriena, traiziorik garratzena eta bakardaderik mingarriena biltzen dituena.
Isolde: Oksana Dyka
Tristan: Gwyn Hughes Jones
König Marke: Marko Mimica
Kurwenal: Egils Silins
Brangäne: Daniela Barcellona
Melot: Carlos Daza
Ein Hirt / Stimme: Josu Cabrero
Ein Steuermann: Gillen Mungia
Orkestra: Bilbao Orkestra Sinfonikoa
Abesbatza: Coro de Ópera de Bilbao
Ganbera 4
Lekua: Euskalduna Jauregia
B.H. Crusell: Kuartetoa Mi bemol Maiorrean
R. Kókay: Quartettino
BOSen hari-laukotea klarinetearekin
M. Ravel: Sonatinea, flauta, biola eta harpa hirukoterako
A. Roussel: Serenade Op. 30
BOSen hari, harpa eta flauta hirukotea
Mundu Berriko sinfonia
Lekua: Euskalduna Jauregia
Dvoráken Bederatzigarrena kulturen arteko elkarreraginarekin lotzen dugu. Konpositore txekiar ospetsua, New Yorkera deitu zutena amerikar musikaren obra handia idazteko eta, bitxia izan arren, alderantzizko bidea egin zuen zuzendari amerikar batek, Erik Nielsenek, itzuliko duena. Musika honek Amerikako edo Bohemiako gehiago edukitzea gorabehera, onartu behar da Dvorákek melodiak egiteko erraztasun izugarria zuela. Gure piccolo-bakarlariak, Néstor Sutilek, Liebermannen kontzertu interesgarria eskainiko digu, eta euskal mitologia Guridiren Plenilunioaren eskutik azalduko da.
J. Guridi: Plenilunio, de Amaya
L. Liebermann: Piccoloa eta orkestrarako kontzertua Op. 50
A. Dvorák: 9. Sinfonia mi minorrean Op. 95 “mundu berrikoa”
Néstor Sutil, piccoloa
Erik Nielsen, zuzendaria