Kontzertuak
Don Quijote
Don Quijote
Director Artístico José Carlos Martínez:
Coreografía: José Carlos Martínez (inspirado en las versiones de Marius Petipa y Alexander Gorski)
Música: Ludwig Minkus
Escenografía: Ricardo Sánchez Cuerda
Figurines: Pedro Moreno
BOS – Bilbao Orkestra Sinfonikoa
DATAK
- 02 ekaina 2016 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 03 ekaina 2016 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 04 ekaina 2016 Arriaga Antzokia 19:00 h.
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Marius Petipa-ren Don Quijote baleta Errusiako balet famatuenetako bat izan zen, Zisneen lakua lanarekin batera. Konposatu ere, Errusian konposatu zen, 1869an, Ludwig Minkus-en partitura batean oinarriturik. Lan koloretsu horrek eten bat ekarri zuen XIX. mendeko balet klasikoetako izaki naturaz gaindiko eta etereoen unibertsoarekiko, eta hezur-haragizko pertsonaia herrikoiak eraman zituen oholtzara.
Libretoak Cervantesen Don Quijoteren bigarren liburukiko pasadizo bat hartzen du oinarri (XXI. Kapitulua, “Non aurrera jarraitzen duten Camachoren ezteiek eta beste zenbait gertakari atsegin…”), eta ekintzak arreta gehiago jartzen die Quiteria eta Basilioren arteko maitasun-lan zurrunbilotsuei ezen ez Don Quijote eta Sanchoren abenturei.
Don Quijote baleta etengabe interpretatu da Errusian belaunaldiz belaunaldi, baina bidean hainbat moldaketa ere egin zaizkio, horietatik garrantzitsuena Alexander Gorski-k 1900an egindakoa. Compañía Nacional de Danza taldea 1979an sortu zen Ballet Nacional de España Clásico izenarekin, Víctor Ullate zuelarik zuzendari. Une honetan, José Carlos Martínezek hartu du bere gain Compañía Nacional de Danza zuzentzeko eginkizuna, eta hala ari dira dantzaren arteari zabalkundea ematen errepertorio zabal batekin, tarte handi bat utziz Espainian sortzen diren lan berriei eta baita ere egungo koreografo handiei. Beste estilo batzuk ere badute tokia Konpainiaren errepertorioan, esaterako estilo klasikoak eta neoklasikoak, eta ez dira batere baztertzen ere dantza garaikidea eta abangoardiakoa.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Mundu Berriaren sinfonia
Lekua: Euskalduna Jauregia
Dvoráken Bederatzigarrena kulturen arteko elkarreraginarekin lotzen dugu. Konpositore txekiar ospetsua, New Yorkera deitu zutena amerikar musikaren obra handia idazteko eta, bitxia izan arren, alderantzizko bidea egin zuen zuzendari amerikar batek, Erik Nielsenek, itzuliko duena. Musika honek Amerikako edo Bohemiako gehiago edukitzea gorabehera, onartu behar da Dvorákek melodiak egiteko erraztasun izugarria zuela. Gure piccolo-bakarlariak, Néstor Sutilek, Liebermannen kontzertu interesgarria eskainiko digu, eta euskal mitologia Guridiren Plenilunioaren eskutik azalduko da.
Erik Nielsen, zuzendaria
Nestor Sutil, piccolo
I
JESÚS GURIDI (1886 – 1961)
Amaya, Ilbetea [I. ekitaldia, IV. eszena]
Amaya, Ezpatadantza [II. ekitaldia, IV. eszena]
LOWELL LIEBERMANN (1961)
Kontzertua piccolo eta orkestrarako Op. 50*
I. Andante comodo – Allegro
II. Adagio
III. Presto
Nestor Sutil, piccolo
II
ANTONIN DVORAK (1860 – 1911)
9. sinfonia mi minorrean Op. 95 “Mundu Berriarena”
I. Adagio
II. Largo
III. Scherzo. Molto vivace
IV. Allegro con fuoco
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 110’ (g.g.b.)
Ganbera 5
Lekua: Euskalduna Jauregia
D. Shostakovich: 8. hari-kuartetoa do minorrean
BOSen hari-laukotea
C. Cangelosy: Theatric nº 10
S. Reich: Music for piece of Wood
P.I. Tchaikovsky/D. Steinquest: Intxaur-hauskailua
BOS-EO perkusio-ensemblea
Bomsori eta Brahmsen Hirugarrena
Lekua: Euskalduna Jauregia
Gero eta ospe handiagoa lortzen ari diren bi emakumeren debuta izango dugu gure denboraldian. Bomsori ikusgarriak Korngold-en kontzertu adierazkor eta oso zinematografikoari egin beharko dio aurre, eta, ordea, Kristiina Poska estoniarrak, errepertorioko obra handi bati ekingo dio, Brahmsen Hirugarrenari, sendotasun estrukturalaren eta inspirazio melodikoaren arteko oreka ezin hobea, eta, bestetik, bere herrikidea den Elis Hallik-en Aegis (oihartzun mitologikoak berriro ere) eskainiko digu.
Kristiina Poska, zuzendaria
Bomsori, biolina
I
ELIS HALLIK (1986)
Aegis*
ERICH W. KORNGOLD (1897 – 1957)
Kontzertua biolin eta orkestrarako Re Maiorrean Op. 35
I. Moderato nobile
II. Romance: Andante
Finale: Allegro assai vivace
Bomsori, biolina
II
JOHANNES BRAHMS (1833 – 1897)
3. sinfonia Fa Maiorrean Op. 90
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Poco allegretto
IV. Allegro
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 100’ (g.g.b.)
Ofeliaren kontaketa
Lekua: Euskalduna Jauregia
Paul Griffiths idazleak Shakespearek Ofeliari Hamleten emandako 483 hitzak hartu zituen, eta Let me tell you eleberrian bere zoritxarra kontatzeko ahots berri bat emateko erabili zituen. Hori erreferentziatzat hartuta Hans Abrahamsen-ek musika beldurgarria konposatu zuen, ahotsari muturreko birtuosismoa eskatzen diona: Lauren Snouffer-entzat erronka itzela. Mahlerrek bere laugarren sinfonia ixteko egin zuen lied-a ere eskainiko du abeslari amerikarrak, Ofeliaren zoritxarrerako baltsamo gisa funtzionatzen duen musika.
Elena Schwarz, zuzendaria
Lauren Snouffer, sopranoa
I
HANS ABRAHAMSEN (1952)
Let me tell you *
Parte 1
1. Let me tell you how it was
2. O but memory is not one but many
3. There was a time, I remember
Parte 2
4. Let me tell you how it is
5. Now I do not mind
Parte 3
6. I know you are there
7. I will go out now
Lauren Snouffer, sopranoa
II
GUSTAV MAHLER (1860 – 1911)
4. sinfonia Sol Maiorrean
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Poco allegretto
IV. Allegro
Lauren Snouffer, sopranoa
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 110’ (g.g.b.)