Kontzertuak
FIDELIO
FITXA
Leonore Elena Pankratova*
Florestan Peter Wedd*
Rocco Tijl Faveyts*
Marzelline Anett Fritsch*
Jaquino Mikeldi Atxalandabaso
Don Pizarro Sebastian Holecek*
Don Fernando Egils Silins
Bilbao Orkestra Sinfonikoa
Coro de Ópera de Bilbao
Musika-zuzendaria Juanjo Mena
Eszena-zuzendaria José Carlos Plaza*
Birjarpenaren eszena-zuzendaria Gregor Acuña-Pohl*
Eszenografia eta argiztapena Francisco Leal*
Jantziak Pedro Moreno*
Koruaren zuzendaria Boris Dujin
Produkzioa Teatro Maestranza de Sevilla
*ABAO-OLBEn debutatuko du
DATAK
- 24 azaroa 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 27 azaroa 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 30 azaroa 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 03 abendua 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
FIDELIO
Lekua: Sevillatik gertu, XVIII. mendearen bukaeran
I. EKITALDIA
Estatuko espetxe den gotorleku bateko patioan, Marzelline, Rocco kartzelari zaharraren alaba, lisatu bitartean, aitaren laguntzaile Jaquinorekin hizketan ari da; gizonak neskatxarekin ezkondu nahi du, oso maite baitu. Marzellinek, ordea, ezetz diotso, Fideliorekin maiteminduta dagoelako, alegia, duela gutxitik Roccori bere eginkizunetan laguntzen dionarekin. Alabaina, Fidelio ez da, denek uste duten moduan, mutila, baizik eta mozorroturiko emakumea: Leonore. Florestan senarra salbatzen saiatzeko mozorrotu da horrela, gotorlekuko ziegetan preso dagoelakoan. Rocco eta gezurretako Fidelio errementari bati prezio onean erositako kate pila batekin agertuko dira. Roccok onartu du alaba Fideliorekin ezkontzea, eta, ondorioz, Jaquino oso-oso jeloskor dago. Agurea dirua goraipatzen ari da, ezkontza bat arrakastatsua izan dadin ezinbestekoa dela esanez.
Leonorek Roccorekin joan nahi du presoak ikustera; haien artean, bat berezia da, bere senarra, hain zuzen, bi urte baino gehiago daramatzana preso. Alta, kartzelariak ez dio utziko, gotorlekuko gobernadore Pizarro Jaunak emandako aginduen beldurrez. Pizarro Jaunak bere etsai politiko nagusitzat du Florestan, bere gehiegikeriak salatu zituelako, eta akabatu egin nahi du, baina ez da ausartzen zuzenean egitera; hala, gero eta janari gutxiago emanez hil nahi du. Marzellinek arren eskatuko dio aitari ez uzteko Fideliori ziega ikaragarriak ikusten, jasango ez duelakoan. Halere, Roccok, Fidelioren irmotasuna eta ziurtasuna ikusita, Pizarro Jaunaren baimena lortuko duela hitz emango dio mutikoari.
Martxa militar baten eta soldadu-pelotoi baten ostean, Pizarro Jauna agertuko da. Roccok emango dizkion agirien artean, gutun bat dago, laster barru erregearen ministro Fernando Jauna iritsiko dela dioena. Presoen egoera ikuskatzera dator, ustekabean, gaizki tratatzen dituztela entzun baitu. Hori ikusita, Pizarro Jaunak erabakiko du Florestanekin mintzatzea, Fernando Jaunaren aspaldiko laguna baita. Agindua emango du Sevillako bidetik edozein agertzean tronpeta-hotsez jakinaraz diezaioten, eta Roccori aginduko dio Florestan hiltzeko. Agureak uko egingo dionez, Pizarro Jaunak bere eskuekin egitea erabakiko du, baina Roccok egin beharko du hilobia. Rocco ados agertuko da. Fideliok, Pizarro Jaunak Roccorekin hitz egin ostean alde egin duela ikusita, zer egin nahi duen susmatuko du, eta Pizarro Jaunari dion gorrotoa adieraziko du. Halere, oraindik badu senarra salbatzeko itxaropena.
Fideliok eta Marzellinek behin eta berriz eskatu ondoren, Roccok baimena emango die zenbait presori eguzkia hartzera ateratzeko, erregearen urtebetetzea dela eta. Jaquinok eta Fideliok ziegetako ateak irekiko dituzte.Preso gizagaixoak poz-pozik daude, urteak baitaramatzate argia ikusi gabe. Rocco agertuko da, gobernadorearekin mintzatu ostean; haren baimena lortu du bai Fideliok ziegetara lagun diezaion bai gezurretako mutikoa alabarekin ezkon dadin. Roccok Florestan presoa erailtzeko eta lurperatzeko plana kontatuko dio Fideliori. Jaquinok eta Marzellinek jakinaraziko dute Pizarro Jauna zeharo suminduta dagoela, kartzelariak eskuzabaltasunez jokatu duelako presoekin. Roccok barkamena eskatu beharko du,erregearen urtebetetzea eta Florestanen heriotzaren berebiziko garrantzia argudiatuta, eta presoak berehala itzuliko dira beren ziegetara.
II. EKITALDIA
1. eszena
Florestan egoera tamalgarrian dago ziegan, ahul eta eldarnio betean. Bere patuaren gainean hausnartzen ari dela, Leonore emaztea ikusten ari dela irudituko zaio, zerura eramateko aingeru bihurtuta, baina azkar asko galduko du konortea berriro. Fideliok eta Roccok, ziegara gerturatuta, presoa oraindik bizirik dagoela egiaztatuko dute, eta hilobia egiten hasiko dira. Fideliok, Roccoren baimenaz, ardo apur bat eta ogi-puska bat eskainiko dizkio gizon akituari, eta, ahotsarengatik, bere senarra dela konturatuko da. Pizarro Jauna agertuko da, erailketa gauzatzeko prest, baina Fideliok, pistola eskuan, eragotzi egingo dio, eta benetan nor den jakinaraziko du. Une horretan, Fernando Jauna datorrela iragartzeko tronpeta-hotsa entzungo da, eta gobernadoreak ziegatik alde egingo du, Rocco atzetik duela; orduan, senar-emazteek elkar besarkatu eta beren alaitasuna adieraziko dute.
2. eszena
Gotorleku kanpoan, Fernando Jauna eta herritarrak daude, presoak agertzeko zain, pixkanaka askatzen ari baitira. Roccoren atzetik, Leonore eta Florestan datoz; kartzelariak Leonore benetan nor den aditzera emango du, bai eta Pizarro Jaunaren planaren berri ere. Agintaria bere burua zuritzen saiatuko da, arrakastarik gabe. Fernando Jaunak, hiltzat zuen laguna ezagututa, alkaidea atxilotzeko aginduko du, eta Leonoreri senarraren bilurrak irekitzeko ohorea emango dio. Denek ospatuko dituzte bikotearen maitasuna eta emaztearen fideltasuna, istorioak amaiera zoriontsua izan dezan ahalbidetu dutenak.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Palacio de Festivales de Santander – Sinfónicos cántabros
Lekua: Sala Argenta
“Sinfonicos cántabros”, Kantabriako musika-ondarean zehar egindako soinu-bidaia. Ezagutu ezazu Kantabriako arima sinfonikoa, Kantabriako musikagileen hiru belaunaldiri ahotsa ematen dien kontzertu baten bitartez, kantabriar autoreek konposatutako obra sinfoniko aipagarrienetako batzuk deskubritzeko edo berraurkitzeko aukera paregabea. Kontzertu honek arreta handiz hautatutako lagin bat eskaintzen du, gure lurraldean mende bat baino gehiagoko sorkuntza musikala biltzen duena.
XIX. mendekoa da Jesús de Monasterioren “Concierto para violín” itzela, eta berebiziko garrantzia du Espainian ganbera-musika garatzeko. XX. mendekoa da Arturo Duo Vitalen “Suite montañesa” oroigarria. Haren maisutasuna musikariek eta musikologoek goraipatu ohi dute, eta haren lanak Kantabriako paisaiaren eta arimaren esentzia jasotzen du. Eta gaur egun, José Manuel Fernández konpositore garaikidearen “Gitarrarako eta orkestrarako kontzertu” bikaina. Haren obrak mundu osoko gitarra-jotzaile ospetsuek interpretatzen dituzte. Hala ere, eta hemen datza programa honen arrazoi nagusietako bat, obra hauek eta konpositore hauek inoiz ez dute merezitako zabalkundea izan.
Kontzertu honek, publikoa hunkitzeaz gain, musika ondare urria aldarrikatu nahi du. Gainera, Kantabriako musika-aberastasunaren erakusgarri da, eta gure lurraldeko beste hainbat konpositorek merezi duten aintzatespenerako eta dibulgaziorako urratsa.
Leningrado, Vasily Petrenkok gidatuta
Lekua: Euskalduna Jauregia Bilbao
Xostakovitxen “Leningrado” deritzon 7. Sinfonia, XX. mendeko partiturarik garrantzitsuenetakoa izateaz gain, obrak totalitarismoen aurkako erresistentziaren ikurtzat dirau gaur egun. Sasoia zenean, propagandako helburuz erabili zen humanista baten salaketan oinarritzen da, baina horren ikuspegia askoz harago doa, musikagileak Volkov kazetariari adierazitako “Testigantza”-n agerian geratu zen bezala. Vasily Petrenko ospetsuaren batutak gidatutako ikuskizun aparta da, Ukrainaren inbasioan izan den zoritxar morala salatzeaz gain.
D. Shostakovich
Sinfonía nº 7 en Do Mayor Op. 60 “Leningrado”
Karmele Jaio, narratzailea
Vasily Petrenko, zuzendaria
Ganbera 2
Lekua: Euskalduna Bilbao · 0B Aretoa
J. Álvarez
Metro Chabacano
Cuarteto de cuerda BOS
T. Bretón
Cuarteto de cuerda nº 3 en mi menor
Cuarteto de cuerda BOS
A. Piazzolla
Selección de Tangos
Cuarteto de violín, contrabajo, bandoneón y piano BOS
Ganbera Sestaon
Lekua: Sestao Musika eskola
W.A. Mozart: La flauta mágica, selección
W.A. Mozart: Concierto para flauta, arpa y orquesta, en Do M
Ibert: Entreacte
Debussy: Petite suite
Bizet: Carmen fantaisie
Quinteto con arpa BOS
(Néstor Sutil, Marion Desjacques, Alfonso Aldeanueva, Juan Cuenca, Ignacio Araque)
