Kontzertuak

Il segreto di Susana eta La voix humaine-2010-2011
El secreto de Susana:
Musika: Ermanno Wolf-Ferrari (1876-1948)
Libretoa: Enrico Golisciani
Antzezleak: Isabel Rey eta Javier Franco
:
La voz humana:
Musika: Francis Poulenc (1899-1963)
Libretoa: Jean Cocteau
Antzezlea: Elisabete Matos
:
Musika zuzendaria: Lorenzo Ramos
Zuzendari eszenikoa: José Luis Castro
Orkestra: Bilbao Orkestra Sinfonikoa BOS
Ekoizpena: Arriaga Antzokia, Malagako Cervantes Antzokia, Cordobako Gran Teatro eta Jerezeko Villamarta Antzokia
:
Ekoizpen exekutiboa: Klopera
DATAK
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Arriaga Antzokiak aurkezten duen ekoizpen berritzaile hau XX. mendeko musika duten bi opera piezek osatzen dute. El secreto de Susana izeneko obrak Gil (Javier Franco) konde jeloskorraren pasadizoak kontatzen ditu. Bere emazte gaztea (Isabel Rey) fidela ez zaiola uste du. Susmo horiek ba al dute oinarririk? Zer dago emazteak morroiari emandako paketean? Zein da Susanaren sekretua? Enrico Golisciano-ren libreto batekin, Ermanno Wolf-Ferrari 1909an sortu zen. “Intermezzo” hau konpositorearen eliz estiloaren eredu da. Publikoak gutxi ezagutzen duen arren, txaloa jasotzeko beharrezko ezaugarri guztiak biltzen ditu.
La voz humana (1959) obrak bestelako tonua du. Francis Poulenc-en azkeneko obra lirikoa da eta Jean Cocteau-ren antzerki piezan oinarrituta dago. Bertan, emakume batek (Elisabete Matos) utzi berri duen maitalearekin telefono bidez duen elkarrizketa entzungo dugu. Obrak musika eta testua erabat integratzen ditu eszenan. Keinu bakoitzak, hitz bakoitzak, orkestraren erantzun bakoitzak protagonistaren arima aztertzen duen bakarrizketa osatzen dute.
Ekoizpenak José Luis Castroren eszena zuzendaritza, Lorenzo Ramosen musika zuzendaritza eta Bilbao Orkestra Sinfonikoaren kolaborazio berezia ditu.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

Musika-Música | 1. Kontzertua
Lekua: Arriaga Antzokia
SOCIEDAD CORAL DE BILBAO
ENRIQUE AZURZA zuzendaria
BILBAO ORKESTRA SINFONIKOA (BOS)
ERIK NIELSEN zuzendaria
R. Wagner: El holandés errante, obertura
P. I. Chaikovski: El lago de los cisnes, suite
A. Borodin: Danzas polovtsianas de «El príncipe Igor»

Musika-Música | 18. Kontzertua
Lekua: Euskalduna Jauregia · Auditorioa
ELLINOR D’MELON biolina
BILBAO ORKESTRA SINFONIKOA (BOS)
ERIK NIELSEN zuzendaria
P. I. Chaikovski: Romeo y Julieta, obertura–fantasía TH 42c
M. Bruch: Concierto para violín y orquesta nº1 en sol menor opus 26

Beethoven eta Atomic Doktorea
Lekua: Euskalduna Jauregia
John Adamsek opera biziberritu zuen, eta eszenara itzularazi zituen egunkarietako azaletan agertutako arestiko historiaren albisteak. Atomic Doktoreak bonba atomikoaren lehen saiakuntzak inguratu zituen tentsio-giroa birsortzen du, eta aurrea hartu zuen Oppenheimer heroi tragikoaren mailara igotzeko orduan. Bere musikak hain izan zuen indar handia, non Adamsek sinfonia bat sortu zuen bere gainean; programan, horren atzetik, Beethovenen biolin-kontzertu argitsua dator, Khachatryan bikainaren eskuetatik iritsiko zaigun musika sendagarria.
Joana Carneiro, directora
Sergey Khachatryan, violín
I
SAMUEL BARBER (1910 – 1981)
Adagio harirako
JOHN ADAMS (1947)
Doctor Atomic Symphony*
The Laboratory – Panic – Trinity
II
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770 – 1827)
Kontzertua biolin eta orkestrarako Re Maiorrean Op. 61
I. Allegro ma non troppo
II. Larghetto. Attacca:
III. Rondo. Allegro
Sergey Khachatryan, biolina
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 110’ (g.g.b.)

Ganbera 7
Lekua: Euskalduna Jauregia
Bakarlari Handiak BOSekin batera
Komitas: Armeniar abesti herrikoiei buruzko 14 pieza
A. Schönberg: Gau itxuraldatua Op. 4, hari-seikoterako
Sergey Khachatryan, biolina
BOSen hari-seikotea