Kontzertuak
“Kreazioa”, J. Haydn / La Fura dels Baus
Donostiako Musika Hamabostaldia
La Fura del Baus
Bilbao Orkestra Sinfonikoa
Haydn dels Baus Abesbatza
(Jordi Casas, abesbatza-zuz.)
José Ramón Encinar, zuzendaria
Alicia Amo, sopranoa
Gustavo Peña, tenorra
Thomas Tatzl, baritonoa
La Fura dels Baus 2010. urtean izan zen azkenekoz Donostian. Zortzi urte geroago itzuliko da, Kreazioaren epopeiaren inguruan Haydnek sortu zuen unibertsoaren interpretazio dramatiko batekin.
(Abonuz kanpo)
DATAK
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Kreazioa La Fura dels Bausen arabera
Unibertsoaren, bizitzaren eta gizakiaren kreazioaren historia kontatzen du oratorio honen testuak, Genesisaren eta Salmoen arabera. Nahiz eta Paradisu galdua, John Miltonen poema narratiboaren bertso batzuk erabiltzen diren, hemen ez da jatorrizko bekatuaren batere erreferentziarik egiten. Gure eszenaratzean etengabe ageri dira paradisutik kanporatu dituzten errefuxiatuak, gerraren ondorioz nahiz arrazoi ekonomiko, sozial, politiko edo erlijiosoen ondorioz. Gure eszenako bertsioan, hortaz, bi mundu paraleko ageri dira: zazpi egunean unibertsoa, bizitza eta gizakia sortzen dira, bai. Baina, era berean, zazpi egunean errefuxiatuek ihes egiten dute kaosetik, eguraldi txarrean ibili behar dute, txalupa kaxkarretan itsasoratzen eta errefuxiatu-esparruetan atsedeten dira, eta, azkenik, zazpigarren egunean, Adam eta Evaren etxeetan hartzen dituzte. Exodo horretan, hiru gidari izango dituzte errefuxiatuek: Rafael, uraren eta osasunaren espiritua; Uriel, argiaren eta itxuraldaketaren espiritua; eta Gabriel, airearen eta komunikazioaren espiritua. Ikuskari honetan badira gure egunetaraino heldu diren unibertsoaren eta bizitzaren kreazioari buruzko ikuspegi filosofiko eta zientifikoak ere. Testu horiek Parisko Institut Jean Nicod-eko irakaslea den Michele Salimbenik idatzi ditu, eta obran zehar proiektatuko dira, irizpide artistikoen moduan. Gure eszenografia argia da, eta argia bakarrik. Hainbat iturritatik helduta, espazioa biltzen duen argi bat da, abeslariengan proiektatua, eta pantaila molekularrek eta kezko eskulturek atzemana.
Informazio gehiago eta sarrerak
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Erik Nielsenek Heroi bizitza bat zuzenduko du
Lekua: Euskalduna Jauregia
Ein He/denleben zuzendari-lana da. Richard Straussek berak zuzendu zuen lehen emanaldian; hala ere, beste zuzendari handi bati eskainita zegoen, Mengelberg zuzendariari eta Concertgebouweko orkestrari, hain zuzen ere. Nielsenek poema sinfoniko izugarri hau aukeratu du titular gisa denboraldi honetan emango duen azken kontzerturako. Programa osatzeko, Schönberg eta Saint-Saëns musikagileen beste bi pieza ezagun izango ditugu entzungai, eta aipatzekoa da Alexandre Kantorow karismadunaren presentzia.
Charla preconcierto
2024/04/26 • 18:00 • Euskalduna. 5H Aretoa Terraza
Erik Nielsen, zuzendaria
Alexandre Kantorow, pianoa
I
ARNOLD SCHOENBERG (1874 – 1951)
Bost pieza orkestrarako Op. 16 (1949 berr.) *
I. Vorgefühle
II. Vergangenes
III. Farben
IV. Peripetie
V. Das obligate Rezitativ
CAMILLE SAINT-SAËNS (1835 – 1921)
5. kontzertua piano eta orkestrarako Fa Maiorrean Op. 103 “Egiptoarra”*
I. Allegro animato
II. Andante
III. Molto allegro
II
RICHARD STRAUSS (1864 – 1949)
Ein Heldenleben Op. 40
Heroia[Der Held] (attacca)
Heroiaren aurkariak [Des Helden Widersacher] (attacca)
Heroiaren bataila-eremua [Des Helden Walstatt ] (attacca)
Heroiaren bake lanak [Des Helden Friedenswerke] (attacca)
Erretiora mundutik eta heroiaren gailurra [Des Helden Weltflucht und Vollendung]
Cámara 08
Lekua: Euskalduna Jauregia
A. Schnittke: Boskotea pianoarekin
BOSen boskotea pianoarekin
A. Schnittke: Moz’ Art à la Haydn
BOSen hari-ensemblea
W. A. Mozart: Ziri musikal bat, KV 522
BOSen hari eta haize ensemblea
Mozartland
Lekua: Euskalduna Jauregia • 0B Aretoa
Kontzertua familian
Princep Totilau + Cuarteto BOS, konpainia
Wolfgang Amadeus Mozart, musika
Pol Requesens, moldaketak
Bilbao Orkestra Sinfonikoa
2 urtetik aurrera
PREZIOAK:
Orokorra 10 €
BOSaren abonatuak* 9 €
* Abonatuentzako deskontudun erosketak webguneko “eremu pertsonalean” edo leihatilan baino ezin dira egin.
“Mozartland” kontzertu-ikuskizun bat da, publikoa gonbidatzen duena Mozart txikiaren eta bere arreba Nannerlen jolas gelan esertzera, hezur-haragizko bi haurrek interpretatuta. Han, musikagilearen zuzeneko musikarekin, harizko eta txirulazko laukote baten eskutik, hiru aktorek maskarekin antzezten dituzte Salzburgoko jenio txikia gehien dibertitu zuten ipuin herrikoiak: igela, printzesa, erregea, txanogorritxoa, otsoa, amona, Hansel eta Grettel, sorgina eta Bremengo musikariak.
Bere jokoarekin, Mozart bi anaiak ipuinetako istorioak eta protagonistak edertasun, egia eta ontasun bihurtzen saiatuko dira, urte batzuk geroago Wolfgangek bere musikarekin egingo zuen bezala.
Sarrerak 2023ko abenduaren 1etik aurrera jarriko dira salgai.
Garrantzitsua: aretora sartu nahi duten persona guztiek (adina edozein dela ere) dagokien sarrera aurkeztu behar dute.
Heroiak eta deabruak Tim Meaden ahotsean
Lekua: Euskalduna Jauregia
Barroko-garaian, gehiegikeriak eta muturrak irudikatu ziren gehienbat. Kontratenoreak herniaren rola hartu zuen maiz, hala nola Giulio Cesare eta Orlando pertsonaietan, zeinak Tim Meaden ahots zoragarriaren bidez izango ditugu entzungai; bestalde, deabrua kontraste dinamiko eta bat-bateko disonantzien bidez irudikatzen zen, Leclair eta Boccherini pertsonaietan bezalaxe. Hori guztia, Pedro Gandíak proposatutako programa interesgarriaren baitan, zeina Sevillako Orkestra Barrokoko zuzendari artistikoa izan baita bi hamarkadaz eta zeina garai horretako gure espezialista handietako bat baita.
BOSbaroque
Leclair, Händel, Vivaldi, Geminiani eta Boccheriniren kontratenorarentzako obrak eta ariak
Tim Mead, kontratenorra
Pedro Gandía, kontzertino zuzendaria