Kontzertuak
Musika – Música
Euskalduna Jauregia. 12:30 h.
Orquesta de Cámara de Kiev
Enrique Bagaría Pianoa
Mykola Diadiura Zuzendaria
Sergii Cherevatenko tronpeta
D. Shostakovich: Preludio y fuga en re menor opus 87
D. Shostakovich: Concierto para piano, trompeta y cuerdas no 1 en do menor opus 35 S. Prokofiev: Visiones fugitivas opus 22 (arr. R. Barshai)
DATAK
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Europa gerrartean
XIX. mendearen amaieran lehen zantzuak artean agertu ziren, egitura sozial dekadentean baino lehen. Oraindik tradizioak ematen duen erosotasunean murgilduta bizi zen Europa, baina literaturan, pinturan eta musikan hasiak ziren entzuten iraultzaren zurrumurruak. Gerra Handiak hondatuta utzi zuen ordena zaharra, eta horrek sekulako bultzada eman zion eraldaketa estetikoari eta arnasa eman zion beharrezkoa bezain agerikoa zen eboluzioari. Metamorfosi hori aurrerapen harrigarrietan mamitu zen, eta horiei esker musikaren lengoaia modernitatera iritsi zen aldaketa erradikalik egin beharrik gabe. XX. mendearen lehen hamarkadetan Europako panorama musikala kaleidoskopio koloretsu bat bihurtu zen, zeinetan ageri ziren islaturik Iparraldeko kolore argitsuak, Ekialdeko lurralde asaldatuen ausardia basatia eta hegoaldeko soinuen berotasun iradokitzailea.
Lehen Mundu Gerraren eztanda-uhinen metafora gisa eta Bigarren Mundu Gerraren aurre-dasta bezala, soinuaren parametroak emantzipatu egin ziren ordura arteko sistematik, eta askatasunaren egarri hutsez konbentzioetatik urrun bilatu zuten edertasuna. Ideia berriek musikaren lengoaia aberastu zuten eta eragin handia izan zuten garaiko kontzientzia artistikoan, helburu estetiko eta soinu-dialekto mordo bat sorraraziz. Nola ez zegoen estilo unibertsal eta homogeneo baterako praktika komunik, aniztasun liluragarria lortu zen konposaketaren munduan; era berean, baliabide eta hedabide berriek inoiz baino entzule multzo handiago eta anitzago batengana zabaldu zuten musika, eta publiko horrek gogotik xurgatu zuen olatuetan heldu zitzaion musika.
Txori-begiz behaturik, eta disgregazioaren integratzaile bezala, garai hartan Europan sortu zen musika hura berritua, anitza eta agorrezina da. Goza ezazue.
FUNDACION BILBAO 700 –III MILLENIUM FUNDAZIOA
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Erik Nielsenek Heroi bizitza bat zuzenduko du
Lekua: Euskalduna Jauregia
Ein He/denleben zuzendari-lana da. Richard Straussek berak zuzendu zuen lehen emanaldian; hala ere, beste zuzendari handi bati eskainita zegoen, Mengelberg zuzendariari eta Concertgebouweko orkestrari, hain zuzen ere. Nielsenek poema sinfoniko izugarri hau aukeratu du titular gisa denboraldi honetan emango duen azken kontzerturako. Programa osatzeko, Schönberg eta Saint-Saëns musikagileen beste bi pieza ezagun izango ditugu entzungai, eta aipatzekoa da Alexandre Kantorow karismadunaren presentzia.
Charla preconcierto
2024/04/26 • 18:00 • Euskalduna. 5H Aretoa Terraza
Erik Nielsen, zuzendaria
Alexandre Kantorow, pianoa
I
ARNOLD SCHOENBERG (1874 – 1951)
Bost pieza orkestrarako Op. 16 (1949 berr.) *
I. Vorgefühle
II. Vergangenes
III. Farben
IV. Peripetie
V. Das obligate Rezitativ
CAMILLE SAINT-SAËNS (1835 – 1921)
5. kontzertua piano eta orkestrarako Fa Maiorrean Op. 103 “Egiptoarra”*
I. Allegro animato
II. Andante
III. Molto allegro
II
RICHARD STRAUSS (1864 – 1949)
Ein Heldenleben Op. 40
Heroia[Der Held] (attacca)
Heroiaren aurkariak [Des Helden Widersacher] (attacca)
Heroiaren bataila-eremua [Des Helden Walstatt ] (attacca)
Heroiaren bake lanak [Des Helden Friedenswerke] (attacca)
Erretiora mundutik eta heroiaren gailurra [Des Helden Weltflucht und Vollendung]
Cámara 08
Lekua: Euskalduna Jauregia
I
BOSen boskotea pianorekin
Laura Delgado, biolina
María Díaz Caneja, biolina
Lander Etxebarria, biola
Teresa Valente, biolontxeloa
Itxaso Sainz de la Maza, pianoa
ALFRED SCHNITTKE (1935)
Boskotea pianorekin
I. Moderato (attacca)
II. Tempo di Valse (attacca)
III. Andante (attacca)
IV. Lento (attacca)
V. Moderato pastorale
II
BOSen hari-ensemblea
Giulia Lucrezia Brinckmeier, biolina
Laura Delgado, biolina
David García, biolina
Samuel García, biolina
Lila Carolina Vivas, biolina
Pablo Val, biolina
Iñigo Grimal, biolina
María Díaz-Caneja, biolina
Isabel Aragón, biola
Juan Cuenca, biola
Diego Val, biolontxeloa
Jaime Puerta, biolontxeloa
Gabriel José León, kontrabaxua
ALFRED SCHNITTKE (1934 – 1998)
Moz-Art à la Haydn
BOSen hari eta haize ensemblea
Luis Fernando Núñez, tronpa
Estefanía Beceiro, tronpa
Giulia Lucrezia Brinckmeier, biolina
David García, biolina
Samuel García, biolina
Laura Delgado, biolina
Lila Carolina Vivas, biolina
María Díaz-Caneja, biolina
Isabel Aragón, biola
Juan Cuenca, biola
Diego Val, biolontxeloa
Jaime Puerta, biolontxeloa
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1833 – 1897)
Txantxa musikal bat Fa Maiorrean K. 522
I. Allegro
II. Menuetto (Maestoso) – Trio
III. Adagio cantabile
IV. Presto
Mozartland
Lekua: Euskalduna Jauregia • 0B Aretoa
Kontzertua familian
Princep Totilau + Cuarteto BOS, konpainia
Wolfgang Amadeus Mozart, musika
Pol Requesens, moldaketak
Bilbao Orkestra Sinfonikoa
2 urtetik aurrera
PREZIOAK:
Orokorra 10 €
BOSaren abonatuak* 9 €
* Abonatuentzako deskontudun erosketak webguneko “eremu pertsonalean” edo leihatilan baino ezin dira egin.
“Mozartland” kontzertu-ikuskizun bat da, publikoa gonbidatzen duena Mozart txikiaren eta bere arreba Nannerlen jolas gelan esertzera, hezur-haragizko bi haurrek interpretatuta. Han, musikagilearen zuzeneko musikarekin, harizko eta txirulazko laukote baten eskutik, hiru aktorek maskarekin antzezten dituzte Salzburgoko jenio txikia gehien dibertitu zuten ipuin herrikoiak: igela, printzesa, erregea, txanogorritxoa, otsoa, amona, Hansel eta Grettel, sorgina eta Bremengo musikariak.
Bere jokoarekin, Mozart bi anaiak ipuinetako istorioak eta protagonistak edertasun, egia eta ontasun bihurtzen saiatuko dira, urte batzuk geroago Wolfgangek bere musikarekin egingo zuen bezala.
Sarrerak 2023ko abenduaren 1etik aurrera jarriko dira salgai.
Garrantzitsua: aretora sartu nahi duten persona guztiek (adina edozein dela ere) dagokien sarrera aurkeztu behar dute.
Heroiak eta deabruak Tim Meaden ahotsean
Lekua: Euskalduna Jauregia
Barroko-garaian, gehiegikeriak eta muturrak irudikatu ziren gehienbat. Kontratenoreak herniaren rola hartu zuen maiz, hala nola Giulio Cesare eta Orlando pertsonaietan, zeinak Tim Meaden ahots zoragarriaren bidez izango ditugu entzungai; bestalde, deabrua kontraste dinamiko eta bat-bateko disonantzien bidez irudikatzen zen, Leclair eta Boccherini pertsonaietan bezalaxe. Hori guztia, Pedro Gandíak proposatutako programa interesgarriaren baitan, zeina Sevillako Orkestra Barrokoko zuzendari artistikoa izan baita bi hamarkadaz eta zeina garai horretako gure espezialista handietako bat baita.
BOSbaroque
Leclair, Händel, Vivaldi, Geminiani eta Boccheriniren kontratenorarentzako obrak eta ariak
Tim Mead, kontratenorra
Pedro Gandía, kontzertino zuzendaria