Kontzertuak
ORATORIO DE NAVIDAD
Arriaga Antzokia. 19:30 h.
ORATORIO DE NAVIDAD
Johann Sebastian Bach
Johann Sebastian Bach paregabearen erlijio-musikako harribitxietako bat.
Bachen musikaz gozatzea da Gabonak prestatzeko modurik onena. Arriaga antzokian entzungo dugun Weihnachtsoratorium BWV 248 lana 1734-1735 artean idatzi zuen Bachek, Leipzigeko Santo Tomas elizako liturgia-zerbitzuetarako, aurretik sortuta zituen musika-konposizioak gehituta. Kristoren jaiotza kontatzen duten sei kantata dira (kontzertu honetan hiru entzungo ditugu), eta horietako bakoitza Gabonetako ospakizun batean interpretatu zen.
Arriaga Antzokiaren ekoizpenean bat egiten dute, batetik, Calixto Bieitoren ikuspegi eszeniko intuitibo eta indartsuak eta, bestetik, Diego Martin-Etxebarria gure batutarik nazioartekoenaren musika-zuzendaritzak, Johann Sebastian Bachen Gabonetako Oratorioa eszenaratzeko —zalantzarik gabe, konpositore alemanaren lanik ezagunenetako bat da—. Izaera baikorra eta alaia nabaria da obra hori osatzen duten kantata guztietan. Amaieran, Jesusek gizateria salbatzeko borrokan izandako garaipena ospatzen da.
DATAK
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
BACH: Gabonetako Oratorioa, BWV 248. 1., 2. eta 3. kantatak
Zuzendaritza musikala: Diego Martín-Etxebarria
Zuzendaritza eszenikoa: Calixto Bieito
Sopranoa: Vanessa Goikoetxea
Alto: Nerea Berraondo.
Tenor eta ebangelista: Toby Spence.
Baritonoa: Jonathan McGovern.
Abesbatzak:
Coro Euskeria de la Coral de Bilbao
(+ Gaudeamus Korala)
(+Nurat Gazte Abesbatza)
Abesbatzaren zuzendaritza: Urko Sangroniz
Orkestra: Bilbao Orkestra Sinfonikoa (BOS)
PRODUCCIÓN TEATRO ARRIAGA
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Mundu Berriaren sinfonia
Lekua: Euskalduna Jauregia
Dvoráken Bederatzigarrena kulturen arteko elkarreraginarekin lotzen dugu. Konpositore txekiar ospetsua, New Yorkera deitu zutena amerikar musikaren obra handia idazteko eta, bitxia izan arren, alderantzizko bidea egin zuen zuzendari amerikar batek, Erik Nielsenek, itzuliko duena. Musika honek Amerikako edo Bohemiako gehiago edukitzea gorabehera, onartu behar da Dvorákek melodiak egiteko erraztasun izugarria zuela. Gure piccolo-bakarlariak, Néstor Sutilek, Liebermannen kontzertu interesgarria eskainiko digu, eta euskal mitologia Guridiren Plenilunioaren eskutik azalduko da.
Erik Nielsen, zuzendaria
Nestor Sutil, piccolo
I
JESÚS GURIDI (1886 – 1961)
Amaya, Ilbetea [I. ekitaldia, IV. eszena]
Amaya, Ezpatadantza [II. ekitaldia, IV. eszena]
LOWELL LIEBERMANN (1961)
Kontzertua piccolo eta orkestrarako Op. 50*
I. Andante comodo – Allegro
II. Adagio
III. Presto
Nestor Sutil, piccolo
II
ANTONIN DVORAK (1860 – 1911)
9. sinfonia mi minorrean Op. 95 “Mundu Berriarena”
I. Adagio
II. Largo
III. Scherzo. Molto vivace
IV. Allegro con fuoco
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 110’ (g.g.b.)
Ganbera 5
Lekua: Euskalduna Jauregia
D. Shostakovich: 8. hari-kuartetoa do minorrean
BOSen hari-laukotea
C. Cangelosy: Theatric nº 10
S. Reich: Music for piece of Wood
P.I. Tchaikovsky/D. Steinquest: Intxaur-hauskailua
BOS-EO perkusio-ensemblea
Bomsori eta Brahmsen Hirugarrena
Lekua: Euskalduna Jauregia
Gero eta ospe handiagoa lortzen ari diren bi emakumeren debuta izango dugu gure denboraldian. Bomsori ikusgarriak Korngold-en kontzertu adierazkor eta oso zinematografikoari egin beharko dio aurre, eta, ordea, Kristiina Poska estoniarrak, errepertorioko obra handi bati ekingo dio, Brahmsen Hirugarrenari, sendotasun estrukturalaren eta inspirazio melodikoaren arteko oreka ezin hobea, eta, bestetik, bere herrikidea den Elis Hallik-en Aegis (oihartzun mitologikoak berriro ere) eskainiko digu.
Kristiina Poska, zuzendaria
Bomsori, biolina
I
ELIS HALLIK (1986)
Aegis*
ERICH W. KORNGOLD (1897 – 1957)
Kontzertua biolin eta orkestrarako Re Maiorrean Op. 35
I. Moderato nobile
II. Romance: Andante
Finale: Allegro assai vivace
Bomsori, biolina
II
JOHANNES BRAHMS (1833 – 1897)
3. sinfonia Fa Maiorrean Op. 90
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Poco allegretto
IV. Allegro
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 100’ (g.g.b.)
Ofeliaren kontaketa
Lekua: Euskalduna Jauregia
Paul Griffiths idazleak Shakespearek Ofeliari Hamleten emandako 483 hitzak hartu zituen, eta Let me tell you eleberrian bere zoritxarra kontatzeko ahots berri bat emateko erabili zituen. Hori erreferentziatzat hartuta Hans Abrahamsen-ek musika beldurgarria konposatu zuen, ahotsari muturreko birtuosismoa eskatzen diona: Lauren Snouffer-entzat erronka itzela. Mahlerrek bere laugarren sinfonia ixteko egin zuen lied-a ere eskainiko du abeslari amerikarrak, Ofeliaren zoritxarrerako baltsamo gisa funtzionatzen duen musika.
Elena Schwarz, zuzendaria
Lauren Snouffer, sopranoa
I
HANS ABRAHAMSEN (1952)
Let me tell you *
Parte 1
1. Let me tell you how it was
2. O but memory is not one but many
3. There was a time, I remember
Parte 2
4. Let me tell you how it is
5. Now I do not mind
Parte 3
6. I know you are there
7. I will go out now
Lauren Snouffer, sopranoa
II
GUSTAV MAHLER (1860 – 1911)
4. sinfonia Sol Maiorrean
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Poco allegretto
IV. Allegro
Lauren Snouffer, sopranoa
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 110’ (g.g.b.)